İzleyiciler

21 Haziran 2016 Salı

Botoks mu? Şaşırıcam şaşıramıyorum:)

Herkese merhabalar:) Taşınma, alışma ve çalışma gibi süreçler sonrası bir baktım ki uzun zamandır blog yazısı yazmamışım. Aslında bugüne kadar moda, alışveriş ve gezi yazıları dışında bir paylaşım yapmamıştım ama instagramdan bu konuda çok soru almam ve moda- güzellikten uzak sayılmayacak bir konu olması nedenli anladığınız üzere konumuz Botoks:))

Botoks sıkça okuduğumuz, duyduğumuz, konuştuğumuz üzere A tipi Botulinum toksinidir ve iğneler ile yüz mimik kaslarına uygulandığında kaslarda yarattığı geçici felç ile alın , göz kenarı, dudak çevresi ve boyunda olan kırışıkların azalmasını veya yok olmasını sağlar. Biliyorum merak ettiniz daha nasıl uzatılır bu cümle…Korkmayın heryerde yazan Botoks nedir, kime yapılır, nerde- nasıl uygulanır dışına çıkabileceğimi umuyorum.Tabii katkılarınız sayesinde:)

Botoks uygulaması estetik denilince aklımıza ilk gelen uygulama ama herkes yaptırabilir mi yada yaptırmalı mı?? Öncelikle botox hakkında bilgi almak için de yaptırmak için de tecrübe sahibi bir doktor seçmelisiniz. Plastik cerrah yada dermatolog olabileceği gibi mutlaka bir plastik cerraha veya bir plastik cerraha gitmelisiniz:) Unutmayın, botoks ile etkileşen ilaçlar, gebelik-emzirme gibi uygun olmayan durumlar yada uygulama yapılamayan deri ve sistemik hastalıklar konusunda detaylı bilgiyi ancak doktorunuzdan alırsınız. Nadir de olsa karşılaşabileceğiniz; allerjik reaksiyonlar, göz kapağında düşüklük yada kanama gibi problemler karşısında da ancak tecrübeli bir hekim ve donanımlı bir merkez yardımcı olabilir, dikkat! Hala okuyor ve Botoks hakkında olumlu düşünüyorsanız, devam edicem:))Bu kadar doktorculuk yapmamın nedeni, düzenlenen kurslar,mini sertifika programları ile deneyimsiz, güvensiz uygulamaların önüne geçememiz., Üzgünüm…

Peki ne düşünerek gidiyoruz doktora??  ” Yakın çevrem yorgun göründüğümü söylüyor” “Aynada kendimi yaşlanmış görüyorum, bu beni mutsuz ediyor” “Kaz ayaklarımdan şikayetçiyim” diyebilirsiniz. Bana sorarsanız şikayetçi olduğunuz bir kırışıklık ile gelmenize gerek yok.Hepimiz her gün yüzümüzü , dolayısı ile mimik kaslarımızı kendimizi ifade edebilmek için fazlasıyla kullanıyoruz.Sonuç….. kırışıyoruz.Beklemeyin.Eğer engel bir hastalığınız, ilacınız, durumunuz yoksa yapılacak Botoks ile kırışıkları oluşmadan engeller, daha canlı görünebilirsiniz.Yani en azından ben öyle yapıyorum, tavsiye de ediyorum:) 


Beni çok gülenlerden mi sandınız; şaşıramayonca, kızamayınca, mecburiyetten o öyle...

Botoks yüz felcinde, migrende, şaşılıkta ve aşırı terlemelerde de kullanılabilir ama konuşursam çok doktor olurum ki ben hala buralarda blogger kalmak niyetindeyim:)

Tamam karar verdik, doktorumuzu da seçtik. Ne zaman yaptıralım?Akşam randevunuz yoksa, bacaklarımı uzatır arada da yüzüme soğuk uygular, keyifli bir gece geçiririm diyorsanız, hemen bugün yaptırabilirsiniz.Tabii birde ertesi gün yoğun kapatıcılı bir makyaj yapmayacaksanız, önünüzde ki birkaç gün spa-sauna-hamam planınız yoksa:)

Botoks birkaç küçük iğne ile acısız uygulanabilen minicik-ufacık estetik bir dokunuştur diyemiycem sizlere.İğne için küçük iyi bir sıfat olabilir ama botox çok da acısız olmayacaktır. Uygulama sonrası biraz kızarabilir, açık tenli ve soğuk uygulayamacak kadar tembel yada meşgulseniz de bir miktar morarabilirsiniz.Ama hemen ertesi gün daha canlı, daha genç ve tabii ki daha güzel uyanacaksınız diyenler var duyuyorum, inanmayınız efendim.Biz de yalan yok:) Botoks etkisi kişiden kişiye değişmekle beraber yaklaşık 4. günde başlayıp, 1. haftada oturacaktır. Etkisi de öyle söylendiği kadar 6 aylar değil ilk uygulamalarda 4-5 ay, devam eden uygulamlarda 6 ayı bulan süreler olacaktır.


Peki tamam da maliyet derseniz;; Uygulayan merkez referans alınarak ücretler değişecektir.Önemli olan alanında uzman bir merkezden fiyat almanızdır.Hatta tüm sorularınız ile beraber bana da danışabilirsiniz.Hatta ve hatta bulunduğunuz il için tavsiye  alabilir ama yok instagramdan sıkça yazdığınız gibi “yüzünü bi görelim” derseniz ben buralardayım ,şimdilik @ Yalova :))

3 yorum:

  1. güzel yazı 👍🏼
    bence artık adını değiştirelim zira "toksin" pek yakışmıyor kendisine 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek başına botilinyum sevimli oluyo aslında:)

      Sil
    2. muge sevindik inanmıyorum .

      Sil